We verkenning in 2024 het organiseren van een gezamenlijk klantcontactcentrum (KCC) voor Huren in Holland Rijnland. Dit zorgt voor eenduidige informatieverstrekking aan woningzoekenden.
We hebben allemaal onze eigen signatuur, maar veel bedrijfsprocessen organiseren we hetzelfde. Er is veel winst te behalen en kwetsbaarheid te verkleinen door een aantal processen en taken gezamenlijk te organiseren.
We verkenning in 2024 het organiseren van een gezamenlijk klantcontactcentrum (KCC) voor Huren in Holland Rijnland. Dit zorgt voor eenduidige informatieverstrekking aan woningzoekenden.
De arbeidsmarkt is krap en het is lastig om goede mensen te vinden en te behouden. Daarnaast is het lastig achtervang te organiseren bij ziekte. We onderzoeken voor welke functies we een gezamenlijke pool willen organiseren, om de inzet van capaciteit minder kwetsbaar te maken en te voorkomen dat we elkaar beconcurreren op personeel. Ook verkennen we welke functies we kunnen ‘delen’. Zeker voor kleinere corporaties is het niet nodig of haalbaar om voor sommige functies een hele FTE in dienst te hebben, denk aan HR, juridische ondersteuning, ICT.
Verder zetten we met de HRW-corporaties en 28 woningcorporaties in Zuid-Holland gezamenlijk in op de arbeidsmarktcampagne Werken bij de WOCO. Hiermee zetten we werken in de corporatiesector op de kaart en trekken we nieuwe medewerkers aan.
Met BLOEI hebben we een goed instrument in handen om samen te werken op het gebied van goed werkgeverschap en duurzame inzetbaarheid. We blijven hierin investeren en bouwen dit verder uit.